Crònica de la lectura del meu relat a la Nit de les Llegendes

El passat divendres 21 de juny de 2013 vaig llegir el meu relat El llegat dels minairons a la Nit de les Llegendes. Aquest era un dels premis  per haver quedat finalista als I Premis Ziryab de narrativa fantàstica en català. La nit de les llegendes és un esdeveniment que organitza el Museu de la Noguera en què es llegeixen una sèrie de relat o llegendes en veu alta, acompanyats de música i recorrent un seguit de llocs significatius de la ciutat. 


Quan m’ho van proposar vaig acceptar quasi a l’instant ja que és una cosa que em feia bastanta il·lusió i que a la vegada no havia fet mai. Jo m’esperava llegir-ho davant d’unes 30 o 40 persones que assistirien a l’esdeveniment i la sorpresa va ser quan em vaig adonar que la meva expectativa era completament errònia. Unes 200 persones van presenciar l’esdeveniment. Imagineu-vos-ho. Si jo ja em poso nerviós fent alguna exposició oral a classe, unes vint persones que les conec i hi tinc tracte cada dia, imagineu-vos llegir davant 200 que quasi no coneixes. El paper em tremolava a la mà. Però em sembla que al final va anar tot bé i estic orgullós de la meva actuació. I no dubataria en repetir-ho, sinó fos perquè aquest any han posat una estúpida restricció (que no ve al cas) en què els menors de 18 anys no poden participar-hi. Trobo increïble que després de demostrar que puc escriure igual que un de gran vagin i ara no pugui participar en un concurs que havia quedat finalista l’any passat. I a la MEVA pròpia ciutat. Però què hi farem…

6 thoughts on “Crònica de la lectura del meu relat a la Nit de les Llegendes

  1. Assumpta says:

    Tens tota la raó, noi… si has demostrat que estàs al nivell, a què ve ara això de posar un límit?

    En fi, no pateixis… el més important és que segueixis escrivint. Endavant!!

    Ja t'he apuntat a la llista de blogs enllaçats per la independència. És tot un honor -i ho dic de cor jo, que tinc 51 anys- veure que gent tan jove s'implica en aquestes iniciatives :-))

    M'agrada

Deixa un comentari

