Narcís

Obro els ulls amb suavitat. En un principi, tot és un aiguabarreig de colors, sense sentit. Tot seguit, la cosa va prenent forma a poc a poc. Observo meravellat l’entorn. El verd es malgasta a dojo. Puc distingir una gran quantitat de plantes, que irrompen a les meves pupil•les. Una explosió de verd majúscula. Llavors, m’adono de què les plantes no són les úniques habitants del lloc. Puc sentir el dolç cant dels ocells que m’omple de dolçor l’ànima. Em pacifica. Però, no només ells. En un primer instant, és una lleugera fressa que em sedueix, m’atreu cap a ella. La segueixo. Poc a poc la fressa es va convertint en un brogit intens, que ho envolta tot. La vista m’ajuda a entendre la seva procedència. Es tracta d’una cascada, amb un gran estany als seus peus que m’encanta amb el seu encís.

 

Però una presència m’allunya de l’embruix. Em giro bruscament. A uns metres més enllà, hi puc albirar una bella figura. Ni es limita a observar-me amb un breu esguard, simplement m’ignora. Potser només sóc una aura invisible, fosa amb l’ambient. Aquest s’atansa a l’estany amb moviments airosos i àgils. S’agenolla just a la riba i observa el seu reflex en les aigües cristal•lines. Observo els seus ulls del color de les maragdes. Són un pou infinit, perdut al buit. El jove acaricia l’aigua amb la seva mà, distorsionant el seu reflex. Repeteix l’acció diverses vegades. El seu rostre navega pel més profund dels pesars. El noi intenta abraçar el seu reflex i com les demés vegades aquest s’esvaeix entre les ones de l’estany. I llavors passa l’inevitable. Un moviment brusc, una relliscada. Aigua. Intenta resistir l’abraçada transparent. És inútil. Intento rescatar-lo, tanmateix la seva mà és de matèria insubstancial. O potser la meva. Després d’uns minuts eterns, la resistència del jove s’acaba. Finalment, sucumbeix al poder de l’aigua. O al de la supèrbia. S’enfonsa… S’enfonsa a poc a poc…
Mentrestant, el dolç cant dels ocells segueix recorrent el lloc, ignorant de la desgràcia.

Abril, 2013
RELAT FINALISTA AL III CONCURS DE MICRORELATS ARC-LA RÀDIO
RELAT INCLÓS EN EL LLIBRE CONJUNT: PECATS CAPITALS 7+1

 
Anuncis

Deixa un comentari

