Crònica i Opinió: Manifestació lleidatana a la Seu Vella

El tret “simbòlic” de sortida de la famosa Via Catalana convocada per l’Assamblea Nacional de Catalunya s’iniciava amb el repic de campanes de la Seu Vella de Lleida a les 17:14. Però, pels lleidatans ha significat molt més que això. Lleida és l’única província per la qual no ha passat ningun tram de la Via Catalana, fet que trobo molt desconsiderat, quan les entitats organitzadores clamaven discursos de descentralització. Pirineus, Catalunya Central i Ponent hem estat els grans olvidats. Tanmateix, la distància no ens ha aturat. Al llarg de tot l’estiu s’han anat movilitzant autocars per tal que la gent de les comarques eludides omplissin les comarques costaneres amb menys densitat. D’altres per peresa, ira o enveja (som pecadors els lleidatans 😉 ) no hem assistit a la Via. Això vol dir que tots aquests no som independentistes o catalanistes? No. Molts també hem sortit al carrer a fer la nostra pròpia via al nostre poble o ciutat clamant de la mateixa manera els crits d’in-inde-independència i onejant senyeres i estelades. Un bon exemple ha estat la Seu Vella de Lleida (on servidor hi ha assistit, des de Balaguer) on ha estat el focus on més independentistes s’han reunit, aprofitant la repicada de campanes com a inici de la Via. Més d’un miler de lleidatans i lleidatanes (lleidatans parlant des del punt de vista de la Plana de Lleida no de la ciutat) ens hem reunit davant la Seu Vella per celebrar la nostra pròpia manifestació i la nostra pròpia via. Ha estat el nostre propi crit, units -amb esperit- amb tots els catalans de la pròpia via. I així clamo el nostre crit d’independència. Perquè Catalunya, aviat esdevindrà una terra lliure. I el català la nostra llengua. Visca el català i visca Catalunya!

o0O0o

Seguint la cadena de blogs, organitzada per Blog-via cap a la independència, enllaço el bloc següent per tal que pogueu seguir la via al complet, que s’anirà tancant a finals d’aquesta mateixa setmana. Jo sóc el blog número 88 i per tant si sou dels que aneu seguint la cadena vindreu del blog número 87: Una bruixa el teclat
I seguint la cadena m’enllaço amb el blog número 89: Itineràncies Poètiques. Casualitat de les casualitats és un blog literari i de poesia col·lectiu, per tant és un blog que em va com l’anell al dit per enllaçar-lo. Gaudiu de la via de blogs!

9 thoughts on “Crònica i Opinió: Manifestació lleidatana a la Seu Vella

  1. Ferran d' Armengol says:

    Vaig veure ahir les imatges per la TV3, feia goig la seu encerclada de lleidatans/es. Cert és que no hauria costat gaire fer un ramal que sortís camí de la Capital, però per a descàrrec dels organitzadors, crec que ni ells creien omplir i assolir el que tants catalans/es varem fer ahir, sortir no ja al carrer, sortir a un tros de carretera que en molts casos eren a centenars de kilometres de casa. Som més que una nació, som una voluntat que mira el futur. Gràcies per la teva crònica Edgar.

    M'agrada

  2. sargantana says:

    jo crec que tots sabiem que els lleidetans tambe hi ereu,malgrat la via no pases per els vostres carrers… perque volem i necesitem esser-hi tots

    ara faig la via dels blogs, vaig tard ja ho se..pero es que no m'en vull perdre res!!

    gracies per esser-hi també

    M'agrada

  3. Carme says:

    Edgar, des de la Via, vam escoltar les campanes de la Seu de Lleida, amb emoció, em va semblar que aquest gest “simbòlic” d'acostar-nos la gent de les terres de ponent, era bonic. Em va agradar veure-us aplegats sota la Seu. Jo vaig viure dos anys sota el castell i el primer que feia a l'hivern era mirar si el castell es veia o era amagat per la boira. Me'n recordo molt. M'estimo les comarques de Lleida on hi tinc un munt d'amics. I per això vaig ser feliç de sentir-vos de prop.

    Un post encantador… i sincer i preciós. I tant que hi eres Edgar! Com pots dir que no? ;DDD

    Gràcies per ser a la nostra cadena de blogs, també… m'ha costat molt temnps llegir-vos a tots amb calma… i vaig fent. I per descomptat, gaudint del vostres posts.

    Una abraçada

    M'agrada

  4. Edgar Cotes says:

    Gràcies Sargantana,
    Jo també ho crec que necessitem ser-hi tots, però s'ha d'entendre que és un embolic per a moltes famílies viatjar fins a Tarragona, entre trànsit, dinars, etc. Però, ja has vist que igualment fem que el poguem per demostrar el nostre sentiment. No només som 1,6 milions d'independentistes, som molt més n'estic ben segur. Gràcies per passar-te per aquí.
    Edgar

    M'agrada

  5. Edgar Cotes says:

    Hola Carme,
    Moltes gràcies per la teva opinió sincera. Sí, Lleida és una ciutat ben bonica (per la meva ciutat, Balaguer més ;). Tots estem junts en esperit o físcament o inclús virtualment. Què importa? El que importa és el nostre objectiu pacífic, just i merescut. Gràcies per passar-te pel meu blog 🙂
    Edgar

    M'agrada

  6. Carme says:

    Ei! que també conec Balaguer! I tens raó és molt bonica!

    Hi tenim un amic que no fa massa mesos ens va fer un visita molt maca per Balaguer, en dia de mercat, va ser preciós! Vam acabar la visita a can Muixí a comprar postres… 🙂

    M'agrada

Deixa un comentari

